czwartek, 15 listopada 2012

Inamorata dziś konkursowa, a nie spożywcza!


Dostałam wyróżnienie - zaproszenie do zabawy w "łebskiego bloga" od Rivulet :)
W związku z tym, że reguły obejmują wyróżnienie 11 blogów, a ja jeszcze nie mam tak wielkich znajomości, myślę, że będę zobligowania do powolnego stworzenia tu podstrony z ciekawymi blogami, i poszperania trochę w moim folderku pod tytułem "Ciekawe blogi" (dziwnym trafem, przede wszystkim kulinarne...).
A poniżej krótkie wyjaśnienie zasad.


Wyróżnienie Liebster Blog otrzymywane jest od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawane dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechniania. [ależ ja mam rzesze fanów, nie trzeba było!!!] Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która blog wyróżniła. Następnie również wyróżnia 11 osób (informuje je o tym wyróżnieniu) i zadaje 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, z którego otrzymało się wyróżnienie.

No to teraz pytania, które zadała mi Rivulet:

1. Kim jest dla Ciebie Bóg? (szczerze)
Przyjacielem, któremu czasem nie ufam, ale kocham Go na ile potrafię i wiem na pewno, że On mnie też.

2. Jaka piosenka poprawia Ci humor?



3. Kiedy czujesz się bliżej Nieba?
Podczas zwykłych dni, kiedy idę do sklepu, czy robię inną prozaiczną rzecz, kiedy nie oczekuję niczego specjalnego, a nagle w dziwny sposób widzę, jak wszystko ma swój odpowiedni rytm, i że jest Ktoś większy, kto prowadzi mnie kochającą ręką i jestem za to cholernie wdzięczna.

4. Co chciał(a)byś zjeść na obiad?
To, co dzisiaj - pizzę zrobioną przez mojego Orsino ;) Mogłabym tak jeść całe życie.

5. Ulubiony święty i dlaczego?
Święty Józef, bo nie gadał za dużo, był pokorny, ale zdecydowany, kiedy było trzeba, i słuchał Boga.

6. Czy jest ktoś, z kim mógłbyś/mogłabyś rozmawiać godzinami? (Alnilam nie musisz pisać xD)
Pffff.... No to nic nie piszę :P



7. Co oznacza Twój nick i dlaczego jest taki, a nie inny? (w przypadku imion proszę o wskazanie patrona i podanie znaczenia ;))
Inamorata - oznacza po włosku "Zakochana". Kiedyś, na jakimś forum się tak podpisałam, bo byłam zakochana, a poza tym generalnie byłam zawsze z natury kochliwa, dlatego też w liceum dostałam przydomek VII Kochliwej ;P A poza tym myślę, że to słowo nieźle oddaje stan mojej duszy, w każdym czasie, nie tylko wzlotów i upadków uczuciowych... i tak zostało :P

8. Najlepiej odpoczywasz, gdy...
Nieważne, czy jest to modlitwa, sen, jedzenie, słuchanie muzyki, rozmowa z Rivulet, czy spacer z Orsino: Najlepiej odpoczywam odpuszczając sobie oczekiwania, zbawianie całego świata i zadowalanie wszystkich wokół, i pozwalając rzeczywistości być tak dobrą, jaka jest w rzeczywstości... Czasami się udaje. :)

9. Masz jakiś ulubiony wiersz???

Rudyard Kipling

Jeżeli

Jeżeli spokój zachowasz, choćby go stracili
 Ubodzy duchem, ciebie oskarżając;
Jeżeli wierzysz w siebie, gdy inni zwątpili,
 Na ich niepewność jednak pozwalając.
Jeżeli czekać zdołasz, nie czując zmęczenia,
 Samemu nie kłamiesz, chociaż fałsz panuje,
Lub nienawiścią otoczony, nie dasz jej wstąpienia,
 Lecz mędrca świętego pozy nie przyjmujesz.

Jeżeli masz marzenia, nie czyniąc ich panem,
 Jeżeli myśląc, celem nie czynisz myślenia,
Jeżeli triumf i porażkę w życiu napotkane
 Jednako przyjmujesz oba te złudzenia.
Jeżeli zniesiesz, aby z twoich ust
 Dla głupców pułapkę łotrzy tworzyli,
Lub gmach swego życia, co runął w nów,
 Bez słowa skargi wznieść będziesz miał siły.

Jeżeli zbierzesz, coś w życiu swym zdobył,
 I na jedną kartę wszystko to postawisz,
I przegrasz, i zaczniesz wieść żywot nowy,
 A żal po tej stracie nie będzie cię trawić.
Jeżeli zmusisz, choć ich już nie stanie,
 Serce, hart ducha, aby ci służyły,
A gdy się wypalisz, Wola twa zostanie
 I Wola ta powie ci: "Wstań! Zbierz siły!"

Jeżeli pokory zniszczyć nie zdoła tłumu obecność,
 Pychy nie czujesz, z królem rozmawiając,
Jeżeli nie zrani cię wrogów ni przyjaciół niecność,
 I ludzi cenisz, żadnego nie wyróżniając.
Jeżeli zdołasz każdą chwilę istnienia
 Wypełnić życiem, jakby była wiekiem,
Twoja jest ziemia i wszystkie jej stworzenia
 I - mój synu - będziesz prawdziwym człowiekiem!

10. Fragment Pisma Świętego, który najbardziej do Ciebie przemawia, to...

Jeremiasz 29, 10-14
"Jestem bowiem świadomy zamiarów, jakie zamyślam co do was - wyrocznia Pana - zamiarów pełnych pokoju, a nie zguby, by zapewnić wam przyszłość, jakiej oczekujecie. Będziecie Mnie wzywać, zanosząc do Mnie swe modlitwy, a Ja was wysłucham. Będziecie Mnie szukać i znajdziecie Mnie, albowiem będziecie Mnie szukać z całego serca. Ja zaś sprawię, że Mnie znajdziecie - wyrocznia Pana - i odwrócę wasz los, zgromadzę spośród wszystkich narodów i z wszystkich miejsc, po których was rozproszyłem - wyrocznia Pana - i przyprowadzę was do miejsca, skąd was wygnałem."

11. Książka Twojego dzieciństwa to...
Dwie:
Jedna, była propagandą komunistyczną świetlanej przyszłości Polski Ludowej. Podobały mi się przede wszystkim obrazki Pegeereów, i nienawidziłam zaplutego kapitalizmu z jego nowobogackim wyzyskiem.
Druga była taka rozkładana, w której był zrobiony przekrój człowieczka i można było oglądać go ze wszystkich stron, na jednej stronie był układ trawienny, na drugim krwionośny, na kolejnym płciowy... Spędzałam całe godziny na analizowaniu poszczególnych warstw :P :P :P

Więcej grzechów nie pamiętam :PP

Moje pytania:

1. Osoba, której spojrzenie rozprasza chmury na Twoim niebie.
2. Największe spełnione marzenie lub marzenie "do spełnienia" w niedalekiej przyszłości.
3. Kultura jakiego kraju, poza Polską, odpowiadałaby Ci najbardziej? Dlaczego?
4. Piosenka, którą chciałabyś, aby zanucono wracając do domu po Twoim pogrzebie. ;)
5. Jedna rzecz, którą najbardziej w sobie cenisz?
6. Czy lubisz tańczyć?
7. Ulubiony smak dzieciństwa.
8. Zapach, który przypomina Ci o bezpieczeństwie i szczęściu.
9. Kiedy ostatnio powiedziałeś osobom, które kochasz, że tak jest?
10. Śniadanie: słodki rogalik z czekoladą i cappucino, czy jajecznica z bekonem i szklanką herbaty?
11. Morze, czy góry?

Typowane blogi:

Resztę blogów publikuję już jutro...
arrivederci :*

P.S. Dopisek z 16-tego: No, jako żywo, na razie to jedyne blogi, jakie przychodzi mi wytypować.. .Ale liczy się jakość, nie ilość ;)

5 komentarzy:

  1. :* Zaraz mamy przygotowanie.. Jak nie zdążę to odpowiem jutro ;) Pozdr znad zapiekanki ryżowej ze szpinakiem
    Btw jedną z pierwszych myśli Gabrysia dziś było:
    Ciocia Kasia i wujek Alberto całują w czółko i niedługo przyjadą [z poważną minką].
    Ciao:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wyróżnienie. Mnie również podoba się Twój blog. Byłam swego czasu we Włoszech, ale tylko na tydzień i ledwo pamiętam ten kraj. Za to moja siostra odwiedziła niedawno Bergamo i była zachwycona! Gratulacje przeprowadzki tak blisko Collosseum :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm... No toście mnie z Riv załatwiły :P Niemniej dzięki za wyróżnienie :) Będę musiał chyba aż dwie zabawy u siebie urządzić... Zabiorę się za to niedługo :)

    Tymczasem serdecznie pozdrawiam i błagam na wszystko - nie zmieniaj zbyt szybko swojego obecnego zdjęcia tutaj, bo bardzo, ale to BARDZO mi się podoba :o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na Polankę :) Mała informacja dla Ciebie i Rivulet ;)

    Jako że Riv wspomniała już tutaj jak masz na imię, proszę przyjmij nieco spóźnione acz szczere życzenia Imieninowe ;) Zdrowia, szczęścia, pomyślności, uśmiechu na twarzy i wielu łask Bożych każdego dnia...spełnienia wszystkich marzeń! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako wytypowana przepraszam, że dopiero teraz wchodzę i patrzę, co się dzieje... I cieszę się niezmiernie, że ktoś jeszcze podziela moją miłość do Włoch :) Zazdroszczę, że masz okazję tu mieszkać, ja zawitałam tam z sześć lat temu i strasznie marzę, aby móc tam wracać.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń